Michelin należy do czołówki producentów, którzy zajmują się produkcją opon na cały świat. Ich główna siedziba ma miejsce we Francji, a tworzeniem opon zajmują się nieprzerwanie od 1889 roku. Firmę założyli bracia Michelin – Andrego oraz Eduardo.
Do tej pory powstało aż 56 fabryk, które są zlokalizowane w aż 17 krajach świata, jednak główne centra, w których tworzona jest nowoczesna technologia, kopiowana później przez konkurentów mieści się tylko we Francji, Stanach Zjednoczonych oraz Japonii. Historia Michelin sięga bolidów Formuły 1. Bracia stworzyli fabrykę ze względu na zapotrzebowanie na opony i nieprzerwanie wiodła prym, aż do 2006 roku, gdy to postanowili wycofać się z F1. Jednak Michelin nie zrezygnował ze sportowej jazdy i 5 lat później stał się głównym dostawcą opon dla aut w rajdach WRC. Choć produkcja ogumienia do samochodów osobowych jest główną gałęzią fabryki, to dostarcza również opony dla aut ciężarowych, samolotów, a także promów kosmicznych – nie bez powodu. Produkty Michelin są uznawane za najbardziej trwałe i z sukcesami konkurują z innymi rywalami na rynku.
Michelin jednak nie jest kojarzony wyłącznie z produkcją opon. Charakterystycznym jest ich logo – Bibendum, czyli ludzik Michelin, który jest ich znakiem rozpoznawczym nieprzerwanie od 1898 roku. Przez lata zmieniał tylko delikatnie swój kształt oraz atrybuty, z którymi był przedstawiany na plakatach. Michelin tworzy także mapy i przewodniki – w tym kulinarne po całym świecie. Oznaczenie ich gwiazdką jest najlepszą reklamą i niepodważalną chwałą każdej restauracji.
Do Grupy Michelin należą inne marki produkujące opony, w tym: Kleber, Riken, Kormoran i inne. Fabryki zatrudniają ponad 100 tysięcy pracowników różnego szczebla, a sama firma jest notowana na giełdzie.
Newsletter
Nowości, promocje, specjalne zniżki i kody rabatowe
na Twoją skrzynkę e-mail.