Hankook jest producentem, który wywodzi się z terenów azjatyckich, dokładnie z Korei Południowej. Ich fabryka należy do siódmej, co do wielkości na całym świecie. Z sukcesami walczą ze stereotypem ciągnącym się za producentami pochodzącymi z tego kontynentu i udowadniają, że z powodzeniem ich opony mogą konkurować z gigantami rynkowymi.
Hankook Tire Manufacturing (jeszcze pod inną nazwą) został założony w 1941 roku. Początkowo skupiał się wyłącznie na rynku krajowym oraz delikatnie rozpoczynał ekspansję na rynek kontynentalny. Do Europy oficjalnie trafił w 2001 roku, gdy w Rotterdamie (w Holandii) powstał ich oddział. W 2006 roku opony Hankook były dostępne w przeważającej części krajów europejskich, tworząc konkurencję obecnym firmom na rynku.
Hankook podpisał umowę z producentami samochodów z krajów azjatyckich na oficjalne dostarczanie ogumienia do seryjnych modeli m.in. Hyundai, Toyoty czy nawet Volvo. Choć należą do siódmej, co do wielkości firmy pod względem sprzedaży, to rocznie notują wynik 50 mln sprzedanych opon. Warto również wspomnieć, że ich produkty są wykorzystywane w różnych wyścigach samochodowych – m.in. Le Mans Series American i Asian. Hankook stawia przede wszystkim na innowacyjność i rozwój technologiczny, pozostawiając przy bardzo korzystnych cenach rynkowych, co zostaje zauważone przez konsumentów.
Nie tylko atrakcyjne ceny są chwalone przez kierowców, ale bardzo dobre parametry, długa żywotność, a do tego komfort jazdy. Choć opony są preferowane przez użytkowników samochodów ze średniej półki cenowej, to uważają oni, że zachowują się lepiej, jak konkurencyjne, tej samej gamy i w podobnej cenie.
Newsletter
Nowości, promocje, specjalne zniżki i kody rabatowe
na Twoją skrzynkę e-mail.